MoodleMoot’06 (segona part)

Les sessions del dilluns a la tarda estaven dividides en tres espais: pósters, altres usos de Moodle i experiències docents, que és la part que vaig seguir. Aquest és un petit resum de les presentacions…

  1. Del diseño tecnopedagógico y el análisis de la práctica educativa al desarrollo tecnológico: retos para la mejora de Moodle (Anna Engel, Javier Onrubia, César Coll i Alfonso Bustos, Universitat de Barcelona).
    Des de la Universitat de Barcelona ens conviden a la reflexió teòrica: les limitacions d’una eina com Moodle no es poden exposar en forma de llistat ja que només es fan paleses quan aquesta eina s’utilitza en el si d’un disseny instruccional i, en definitiva, al servei d’un disseny tecnopedagògic determinat. La millora i optimització de Moodle ha de partir de l’anàlisi dels usos reals que els usuaris fan de l’entorn en els diferents contextos i dins d’un disseny tecnopedagògic concret. Per a millorar, doncs, hem de tenir en compte tres eixos:

    • Desenvolupament tecnològic de la plataforma
    • Disseny instruccional dels materials
    • Anàlisi de la práctica educativa mediada per Moodle per a la qual calen eines teòriques i metodològiques.

    Benvingudes

  2. Moodle en un curso sobre Software Libre (Joan Codina, Universitat Pompeu Fabra). Imagineu que heu de donar l’assignatura “Taller de software II” sobre programari lliure per a enginyers informàtics i que aquesta assignatura es fa en un entorn Moodle. Potser pensaríeu que una manera fantàstica de fer treballar als estudiants fóra conèixer el programa amb el qual treballen, entrar dins la comunitat per viure el seu funcionamen i, finalment, contribuir a desenvolupar mòduls per al programa. No és una mala idea, veritat? És molt bona, i la va posar en pràctica Joan Codina amb els seus estudiants. Ens va explicar l’experiència i va presentar alguns dels fantàstics mòduls creats dins el curs:
    • Un planificador d’activitats completament visual (que ja m’agradaria tenir!): per a cada mes apareixen unes barres horitzontals interactives que permeten modificar i fixar les dates d’inici/final de les activitats (sense haver d’entrar activitat per activitat!)
    • Una funcionalitat de comptar paraules per a limitar la longitud dels missatges als fòrums.
    • Funcionalitat drag&drop que permet copiar/moure elements d’un curs (basada en AJAX).
    • Curs en pestanyes, per exemple una per a cada setmana.
    • Possibilitat d’afegir comentaris a les pàgines del recurs book de manera que en consultar-los només es refresca la pantalla parcialment.

    Des de http://parles2.upf.es/test/ es pot accedir al book amb fòrum associat , el patch per al curs modular i el bloc de planificació que van desenvolupar els alumnes del curs “Taller de software II” de Joan Codina.

    Comentaris: “No puedo decir que trabajar con Moodle me haga la vida mas fácil. Hará la asignatura más interesante e interactiva para ellos, pero a mí me supone un trabajo extra. Esto es debido a que ellos generan mucho material que debo revisar: Moodle no hace el trabajo del profesor, ni siquera lo disminuye!

  3. Cátedra del dolor (UAB-IMAS-Menarini) (Jordi Sala Iglesias). En aquesta experiència s’utilitza Moodle com a suport a la formació dins el “Màster en Fisiopatologia i Tractament del Dolor” que ofereix la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Barcelona. Jordi Sala ens explica les necessitats que tenien els professors del Màster (bàsicament presentar gran quantitat d’imatge i vídeo d’alta resolució combinades amb anotacions i explicacions escrites) i com aquestes necessitats s’han anat cobrint des de la plataforma (amb aplicacions basades en Flash).
    Una conclusió destacada: “… la estructura de la web con sus elementos, menús y funcionalidades, aunque parezcan simples, resultan muy efectivas. La curva de aprendizaje para el alumno es más bien una recta vertical. Rápido y fácil de usar.”

La comunicació “Valoraciones del modelo didáctico utilizado en el ciclo formativo de grado superior, modalidad distancia, de gestión comercial y marketing con el uso de Moodle. Experiencia del CEPA-Tejina” no es va presentar.

I fins aquí el dia 18. Bé no del tot… Els organitzadors ens havien preparat una fantàstica visita guiada per Tarragona (escoltar el guia i participar amb ell de la descoberta va ser tot un plaer) i un sopar que… què haig de dir? Sonriente

Advertisements
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s