Una nova casa

Ahir vaig contractar un servei de hosting amb bluehost.com. En Fede Luque ens l’havia presentat i com que tenia ganes de marxar de phobos al final m’he decidit.

No hi entenc gaire, d’especificacions tècniques, però em sembla que té tot el que necessito per fer córrer el moodle i molt més. El sistema va ser molt fàcil: omplir la sol·licitud, pagar i ja (al moment) tenia el meu panell de control a punt.

Problemes: de moment res que no se solucioni jugant i xafardejant les FAQ.

Les primeres hores vaig instal·lar wordpress i moodle des de l’opció “fantastico” en menys d’un minut!! Només et demana en quina carpeta de la carpeta www (o public_html) ho vols i un nom d’usuari i una contrasenya per a administrar. Poca cosa més i… ja està! In-cre-ï-ble! Tants mals de cap per una cosa que pot ser tan senzilla!!

Però no… em volia complicar més. Resulta que no volia la versió 1.7, que és la que instal·la el fantastico sinó el moodle1.7.1. Pujo el zip, el descomprimeixo al servidor (només uns segons, o potser menys!), intento la instal·lació i em demana que creï la base de dades. No sé crear-la 😦 Ho esborro tot excepte el fitxer .zip del moodle i m’en vaig a dormir rumiant…

L’endemà, avui, decidida a aconseguir-ho, remeno una mica més. Trobo des d’on crear una base de dades:

bluehostpanel – MySQL Databases – Add Database – Add User

Què fàcil! Creo la base aulatres_mdl6 (no sé per què hi he posat un 6, m’ha vingut bé…). Torno a descomprimir el .zip del moodle1.7.1 (mig segon), me’n vaig a http://www.aulatres.net/moodle i començo i acabo la instal·lació en menys de 5 minuts. Ni tan sols haig de pujar manualment el config.ini!

Em surt un avís que diu que hi ha un cert fitxer anomenat php.ini que té un límit de memòria a 8noséquè i seria millor que el tingués a 16nsq:

  1. Envio una consulta a bluehost.
  2. Em diuen on puc trobar el php.ini, l’obro amb el wordpad, canvio 8 per 16 a la línia corresponent, el torno a pujar.
  3. Ara resulta que haig de copiar el php.ini a un munt de carpetes que no sé ni quines són.
  4. Els de bluehost em diuen que creï un fitxer copyphpini.php que l’únic que ha de contenir és aquesta línia:
    <pre><?php system(“find * -type d|xargs -i cp –verbose php.ini {}/.”); ?></pre>COMPLETE!
  5. Després pujo el fitxer copyphp.ini a la meva carpeta www i des d’un navegador l’executo (www.aulatres.net/nomfitxer). I ja està. Es veu que aquesta ordre ha copiat el php.ini allà on calia.

De moment sóc aquí i tot funciona. Ah! També m’he autoinstal·lat un joomla (http://www.xarxa.aulatres.net/) per començar a fer proves. I m’ha servit per provar també què és això dels subdominis (xarxa.aulatres.net).

I un moodler (ABBA ABBA) m’ha enviat una adreça amb vídeos molt il·lustratius per a instal·lar moodle (vols tenir dos moodles al teu lloc? Doncs n’hi ha un que explica com es fa. Això sí, cal inscriure’s -gratuïtament: http://www.moodleus.org/online/course/view.php?id=2)

Ja tinc lloc, doncs! L’he registrat com http://www.aulatres.net (es veu que els de bluehost no són registars dels dominis .cat).

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Una nova casa

  1. pelegri ha dit:

    moodleus.org no està operatiu de moment.
    Hi ha una discussió molt interessant a http://www.alledia.com/blog/general-cms-issues/open-source-projects-not-really-open?/
    sobre si moodle, com a projecte obert, és realment obert.

    Per cert, que hi ha més vídeos a http://www.innovavirtual.org/share/MOODLE/moodle17/wimpy.php

Deixa un comentari

