Sorpreses a la conversa

Recordo, ja fa uns quants anys, que un dia una companya de feina em va preguntar si em costaria acceptar que el meu fill (que llavors era adolescent) fos homosexual. Em vaig quedar pensant perquè, d’entrada, no entenia la pregunta. I vaig respondre que si el meu fill fos homosexual no sentia que hagués d’ “acceptar” res; en canvi sí que em costaria acceptar que el meu fill em digués que es volia allistar a l’exèrcit. L’únic que em sabria greu és ser conscient que la societat li posaria la vida més difícil.

Ahir vaig anar a un sopar i vaig coincidir amb persones amb les que normalment no iniciaria una conversa. Juguen a golf i parlen de marits que s’han tret el títol de capità de barco. Res a dir. Però va haver un moment que parlaven, com escandalitzades, del fet d’haver-se trobat una parella d’homes abraçats. D’aquesta posició inicial va derivar la constatació que l’homosexualitat és una aberració, un defecte que tenen alguns, una “cosa” que està mal feta. Però quan la persona que tenia al davant va dir que el que li semblava pitjor és que hi haguessin persones que “això” ho trobessin bé, vaig dir: “Jo ho trobo bé”. De fet, ho trobo tan “bé” (i tant limitant) com l’heterosexualitat.

De tant en tant reflexiono sobre aquest i altres temes, i no puc evitar la meva formació de base com a biòloga. El que cerquem en les relacions íntimes és, bàsicament, comunicació. Potser abans, i a d’altres societats, és la reproducció el motor d’aquestes relacions, però en el nostre cas no: el que ens mou és comunicar-nos íntimament amb un altre ésser.

La nostra biologia ens imposa en això un límit: tendim a sentir atracció (sexual) només per la meitat de la població, la que produeix unes hormones diferents a les nostres i exhibeix uns caracters sexuals complementaris als nostres. M’agradaria no tenir aquesta limitació, que tinc, i poder relacionar-me lliurement amb persones, amb éssers pensants, no amb cossos modelats per aquestes hormones que ens diferencien.

És per això que considero l’homosexualitat tan limitada com l’heterosexualitat. Us podeu imaginar com va continuar la conversa. Al final tinc la certesa que aquestes persones es devien sentir alleugerides quan per fi es van retrobar amb d’altres que acullen les seves opinions amb aprovacions mútues i reprovacions als altres.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Sorpreses a la conversa

  1. Quins mals conversadors. Em sembla que, com bé assenyales, un problema és que vulguin parlar només amb aprovadors. Que en general crec es tracta d’aprovadors d’alguna cosa més que la idea concreta sobre el què sigui que s’estigui parlant. I que alhora siguin reprovadors de les idees i implicacions que consideren o sobreres o reprovables; i de les persones
    que els hi posséssin al davant.

    Què varen dir per a justificar que, com els havia molestat al seu gust, la homosexualitat és aberrant, i aberració?
    Varen preguntar-se com és que es
    fabrica aquest seu gust o disgust davant dos homes abraçant-se?
    Pot ser ho sitúen en aquelles coses que deuen posar en un paquet d’essencials i eternes per ignorància menyspreu, o altres interessos.
    I, aleshores, diuen:
    “clar! És ben normal que em molestin! Quina sort tinc de ser normal!”.
    Missèria, dic jo.

  2. pelegri ha dit:

    No, no, justificar res, quin nivell de pensament tan estrany que proposes!
    De fet, després de dir unes quantes vegades que no s’havia de votar l’alcaldessa de Girona perquè havia enviat uns papers als adolescents dient que no fessin cas als pares en tot el que tingués a veure amb drogues i sexe, que només s’escoltessin l’ajuntament, quan vaig preguntar si s’havia llegit el tríptic la resposta va ser que no, amb una expressió d’estranyesa com si no calgués llegir-lo per opinar.
    Molt instructiu, tot plegat… 😉

Deixa un comentari

