La importància de les preguntes petites (II)

Avui m’he unit a una engrescadora proposta d’en Xavi Suñé. Utilitza com a entorn ning i té com a objectiu crear una xarxa d’intercanvi d’experiències sobre l’aplicació de les TIC a l’educació. La xarxa es diu edutac, tecnologies i educació.

La primera pregunta que ha llançat per començar és “què em pot funcionar a l’aula?”. I recullo aquí el que m’ha passat avui, que també he escrit allà, però d’aquí i d’allà ens anem movent…

Avui, treballant a l’aula, m’he adonat d’una estratègia que m’ha funcionat bé, molt bé diria jo dispersos com estaven després de les vacances.
Mig grup, 3r d’ESO, aula d’informàtica. Hem treballat dins moodle, un espai que ja coneixen: primer havia de fer una petita explicació sobre com interpretar una anàlisi de sang, complementada amb algunes pàgines web, i després els havia preparat un qüestionari. Cinc minuts d’explicació, he vist que no aguantaven més, tot i anant-los fent preguntes per animar la participació i haver dut una analítica real per donar més sentit al que fèiem. Uf, com ho salvo?
Anem al qüestionari: 16 preguntes, algunes amb enllaços que havien de consultar per trobar la resposta, d’altres amb afirmacions sorprenents que havien de verificar.

La classe ha començat a rutllar: s’han submergit al qüestionari, han començat a comentar entre ells les preguntes, a discutir per què sí o per què no, jo he deixat de ser a l’aula (excepte per als punts més complicats).

I mentrestant pensava… en la importància de fer bones preguntes.

Crec que aquesta ha de ser una de les nostres habilitats com a professorat: plantejar als estudiants preguntes que siguin reptes però assolibles, reptes “a la zona propera”, i seleccionar les eines i recursos que els permetran resoldre el repte. I aquestes eines i recursos han d’incloure l’entorn en el qual s’hauran de moure: internet.

Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a La importància de les preguntes petites (II)

  1. Lu ha dit:

    Fa temps que em porta de cap aquesta qüestió. Tot i les taxonomies de preguntes el repte de triar-las bé continua essent molt gran.

    D’aquí i d’allà ens anem trobant.

  2. pelegri ha dit:

    Sí 🙂
    Fer preguntes i no donar les respostes, sinó ajudar a trobar-les. De vegades em passa que tinc la temptació de fer la pregunta… i respondre-la. D’aquesta manera, a més, em perdo altres possibles respostes més imaginatives!

Deixa un comentari

