L’administració adormida

Ja fa temps que es veu a venir l’enorme desencaix que hi ha entre els “mèrits” docents i el seu reconeixement administratiu, però aquest darrer concurs de càtedres ho ha mostrat de la manera més descarnada.

Diem que hi ha un desfase entre l’aplicació real de les TIC a l’aula i el que necessita l’alumnat per formar-se, entre les metodologies que hauríem de posar en pràctica i la manera real de treballar-hi. Però el desfase és molt més gran entre el que proposa l’administració i el que fa el professorat a l’aula. No és només un desfase, és una incomunicació amb el professorat i les aules, incomunicació acompanyada d’incongruència en el discurs, entre el que el camí cap on hem d’anar i el reconeixement de ser-hi en aquest camí.

D’una banda des de determinats sectors de l’administració educativa es recomana i s’impulsa l’ús de les TIC a les aules i d’una altra es continua reconeixent com a mèrit docent, el que al final compta en qüestions pràctiques com els concursos de trasllats o el d’accés a càtedres, allò que ja es reconeixia fa deu anys (i segurament més, però jo només porto deu a aquesta professió). És inadmissible que hores d’ara l’administració educativa, a través dels successius serveis que hi han tingut competències en TIC, no hagin elaborat un pla de reconeixement dels “mèrits TIC”: materials publicats a internet, pàgines web amb multitud de recursos, animacions, applets interactius i activitats diverses, cursos sencers preparats per ser utilitzats a plataformes com moodle per d’altres companys, blocs personals amb reflexions, de vegades molt més riques per a la comunitat docent que un article publicat a una revista de paper, blocs d’aula o wikis on els alumnes participen i aprenen creant treballs i compartint,…

Tot això és absolutament transparent per a l’administració, no existeix, a efectes de reconeixement professional és com si no ho haguéssim fet.

Ni tan sols es valora l’elaboració de JClic o Quaderns Virtuals, iniciatives del propi Departament d’Educació.

Lu comparteix la seva indignació en una entrada al seu bloc, En calidad de… pringuéision. I això emprenya i molt, perquè fa molts anys que hi posa il·lusió i qualitat en el seu descobriment continu de les TIC com a eines reals d’aula, si s’entén el que vull dir. Però tinc la confiança que les seves paraules obriran un camí necessari. De moment ja ha sorgit una iniciativa dins la xarxa social del congrés internet en el aula (de nou la xarxa…): s’ha creat un grup anomenat “Reconocimiento oficial del trabajo con las TIC” que ha posat en marxa la creació d’un Manifiesto por el reconocimiento oficial (a càrrec d’Eduardo Larequi, de moment en forma d’esborrany) i una recogida de firmas (a càrrec de Lourdes Barroso).

Penso que hi hem d’anar tots, hem d’aconseguir que es prenguin decisions JA.

No podem continuar amb un sistema que valora més vint vegades l’experiència d’un any que cinc anys de treball innovador en l’aplicació dels formats propis de la societat de la informació en la que estem immersos.

És més: amb les actuals necessitats de la societat, i del sistema educatiu que prepara per a aquesta societat, no podem seguir amb un sistema en el qual pugui arribar a ser catedràtica una persona que no demostri una competència TIC mínima.

икони

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a L’administració adormida

  1. Lu ha dit:

    Tot i que hi ha qui disenteix, sembla que hi ha molt de consens en reclamar el reconeixement de les TIC a les administracions.

    El fet de parlar-ne ja és un avenç. Vejam que en surt de la suma d’esforços.

  2. pelegri ha dit:

    Treballem plegats per aconseguir-ho!! 🙂

  3. ALyCie ha dit:

    Las cátedras, no son mas que sillas, tronos o poltronas al menos es lo que dice la etimología.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s