La cinquena Moodlemoot

MoodleMoot Barcelona 2008

Aquesta trobada de moodlers l’he viscuda diferent a les altres. Per primera vegada no vaig poder assistir al primer dia per motius de salut, que també van fer que estigués divendres i avui dissabte a mig gas.

Així que les xerrades i presentacions les veuré en vídeo i amb calma quan estiguin disponibles.

Em quedo amb els pòsters i la satisfacció del reconeixement per part d’alguns autors i autores. En col·laborar en la seva organització m’adono dels problemes i d’aquells detalls que es podrien haver fet millor. Però aquest reconeixement sincer anima i m’ajuda a veure els colors del quadre 🙂

Em quedo també amb les converses informals a la moot i als espais laterals com el Boades o L’Antiquari. Retrobar-nos en una nova reunió d’ents, com l’ha qualificada en Joan Queralt en una metàfora molt encertada que també queda a la memòria.

I una altra (metàfora) d’en Jordi Adell, precís com sempre: la fecundació creuada. Les moots no són congressos “científics”, són trobades d’usuaris i usuàries, d’intercanvi d’experiències, llocs transversals on els i les professionals que venim de secundària podem veure el que fan els companys i companyes de primària, d’universitat, d’adults. I viceversa, on profes d’universitat poden sorprendre’s del que es fa a l’aula amb els més petits. A les moots també ens trobem persones usuàries i que fan l’administració, personal tècnic i de programació. I en parlem. I ens entenem, trobem punts d’encontre, aquella intersecció que tenim en comú.

També em quedo amb sclipo, una de les línies de futur. Us imagineu disposar a un curs de moodle d’un espai per a la comunicació síncrona amb vídeo, àudio, xat escrit, pissarra per compartir documents,…? Doncs això.

A partir d’ara les aules virtuals ja no es diran més virtuals, ni EVAs (entorns virtuals d’aprenentatge), ni LMS (Learning Management Systems). Res de tot això. A partir d’ara es diran entorns LST: Learn, Socialize, Teach, i així, amb verbs, amb accions.

Em quedo també amb el treball col·laboratiu d’un munt de persones que, posant el nostre granet de sorra (alguns camions sencers de sorra!) hem aconseguit un castell. Això sí, amb una coordinació eficient i molt agradable, sempre constructiva.

I, finalment, em quedo amb el projecte OLPC i amb les ganes de col·laborar-hi gràcies a l’entusiasme d’en Martin Langhoff, ja no a Katalyst (o sí? 😉 ). Em sentiré molt orgullosa si finalment utilitzen els materials del curs “Elaboración de unidades didácticas en moodle” per a la formació de professorat i mestres dins el projecte (el curs el vaig presentar com a pòster i està sota llicència creative commons). També hi col·laborarem des d’Espiral, per donar tanta veu com puguem a aquest projecte que està ben viu.

Bé, no he fet fotografies però veig que ja van pujant a Flikr. De moment poso aquesta de la Lluïsa Núñez, m’agrada. Per cert, el citilab, fantàstic, el MACBA impressionant, el paraninf preciós, el sopar excel·lent,…

Citilab

Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

