Ja tinc portàtil!

Des que vaig tenir ordinador he dit que no em compraria un portàtil fins que aquests aparells no fossin això, portàtils, i tinguessin només allò que necessito. Era allò de “No sé perquè li diuen portàtil si volen dir de sobretaula”. No volia pagar per un munt d’espai i filigranes tècniques que no necessito i que no utilitzaria. No volia carregar un pes ni un volum excessius. Ara treballo bàsicament a la xarxa i per tant em calen pocs programes en local. Documents i correus els faig i els deso a internet.

Volia un ordinador no gaire més gran d’un pam, lleuger (menys d’1 kg), que pugués ficar a la bossa en comptes de dur una bossa amb el portàtil, que es connectés fàcilment, que fos molt i molt senzill d’utilitzar. I que no fos car. 400 € ja em semblava massa i aquest era el límit del que volia gastar.

Doncs ja el tinc, un Eee PC d’Asus amb Linux com a sistema operatiu, 348 €, encara tinc per un sopar. Exactament allò que havia estat cercant (i amb connexió a internet per 30 €/mes amb telefònica, per menys de 230 €).

Mentre ahir el provava pensava que aquest serà un dels regals estrella de les festes.

I pensava també en educació. Fins ara l’equipament era un dels frens (de vegades també l’he percebut com a excusa) per a l’utilitzacio de les TIC a l’aula. Però si nens, nenes i joves comencen a tenir aquests portàtils (fantàstics), què passarà a les aules? Imagineu que al gener (o al setembre vinent, donem més temps) el vostre alumnat arriba a classe amb aquest ordinador. Deixareu que els utilitxin en comptes de la llibreta de treball? Estem preparats per això d’una manera extensa? Com a professorat, sabem orientar el seu ús didàctic? Estan els centres preparats, amb wifi i prou ample de banda? Intentarem guanyar temps dient que no el duguin perquè alguns companys encara no en tenen? Sabrem com treure’n un bon profit? O passarà com amb les calculadores, tant de temps prohibides? Quan estudiava no em van deixar dur calculadora a l’aula fins a 1r de BUP! 350 € és el preu d’un lot barat de llibres de text…

Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Ja tinc portàtil!

  1. Pilar Soro ha dit:

    Felicitats Irene pel regal que t’has fet, te’l vaig veure al IT World Edu, és molt maco !!
    Jo també faig aquesta relació preu llibres de text-portàtil.
    Però no tots els centres estan preparats ni tots els mestres y professors sabriem que fer, però bé, seria qüestió de possar-s’hi. Jo m’apunto !!!

  2. Irene ha dit:

    I tant que sí!
    Un altre problema que hi ha és l’ample de banda. Darrerament, anant a fer cursets de formació a diferents centres, veig que en general no estan preparats, la línia va leeeeeenta, lentíssima per exemple per treballar amb moodle.

    Però ja aniria essent hora d’actualitzar la llibreta.
    Per cert, que la setmana passada em vaig trobar amb això, amb un professor que no permet que l’alumnat de 1r i 2n d’ESO utilitzi la calculadora a matemàtiques…

  3. Hola Irene.

    Acabo de descobrir aquest post en el moment en que jo també busco un “portàtil” d’aquestes característiques. Voldría saber si amb l’experiència pràctica creus que realment es útil, o bé resulta insuficient. També et voldria preguntar per quin model et vas decidir, si vols pots enviar-me un e-mail amb el model per no fer publicitat gratuita.

    Salutacions.

  4. Retroenllaç: D’aquí i d’allà » Textos que evolucionen

  5. Retroenllaç: D’aquí i d’allà » Sobre el argumento de “lo guardo en mi disco duro, si no siento que me falta algo”

Deixa un comentari

