Com és el món?

El món com és ara és fruit del passat i pel que fa a nosaltres la història de la humanitat és l’eix més important. Vull “veure” aquesta història, navegar-hi i no només d’una manera textual i desintegrada, com ara, llegint llibres, documents, viquipèdies, anant a museus (que no comprenc).

Com m’ho imagino? Una mica com Google Earth ara però a més de poder-me moure en l’espai i acostar-me a qualsevol zona del món em podria moure també en el temps.

Per exemple, decideixo anar al 1375, a l’actual Taiwan. Espai i temps es desplacen i puc fer zoom per veure les cases, els camps, la gent, les vies de comunicació. Puc consultar dades: estructura política, producció d’arròs, espècies d’arròs que es cultivaven, seqüència d’ADN d’aquesta espècie, vegetació, religió, puc assistir a un ritus religiós, estructura familiar, malalties, taxes de natalitat i mortalitat, producció artística, biografia de persones destacades, sistema de justícia, sentir la música, escoltar converses (com sona la llengua?), consultar documents (amb subtítols que els tradueixen),…

Llavors decideixo, sense canviar d’any, anar a l’actual Noruega i comparar: com vivia la gent d’una i altra zona? Com era el seu dia a dia?

I més enllà relacionar: per què, quins factors havien causat les diferències? Tiro enrere en el temps fins trobar alguna pista.

Uf! Em fa vertígen pensar-ho. Això no és una enciclopèdia, la viquipèdia (textual, fragmentada en conceptes) queda petita, no és un museu, ni tan sols tots els museus del món. És tot el coneixement quan encara no ha estat fragmentat en seccions: ciència, història, música, art,…

Amb això a l’abast, com plantejaria les classes? No tinc ni idea, encara. Em sembla que ho veig clar però quan m’hi acosto no té sentit. M’adono que estic massa viciada al “coneixement” filtrat i digerit dels llibres de text. Seran realment necessaris i jo no ho veig?

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

